NRC Group får ny visuell identitet och webbsida

NRC Group har omarbetat företagets visuella identitet i samband med den nya strategin. Vår uppdaterade varumärkesplattform fokuserar på våra proffs, som arbetar med projekt som bygger en hållbar framtid. Utgångspunkten för det visuella utseendet är den ambitiösa visionen för den nya strategin: NRC Groups mål är att vara den mest attraktiva samarbetspartnern och arbetsgivaren inom utvecklingen av morgondagens infrastruktur.

Kärnan i denna nya vision är idén att företagsutveckling är slutresultatet av hur vi utvecklar vår befintliga personal och hur många nya talanger vi kan rekrytera. För att skapa en stark arbetsgivarimage måste NRC-gruppens kommunikation och visuella identitet vara attraktiv för både unga och erfarna yrkesverksamma som söker nya karriärmöjligheter.

Ny visuell look som speglar vårt arbete

Den nya visuella looken är utformad för att förmedla företagets hörnstenar – ett mål för framtiden kombinerat med syftet och värderingarna för företagets existens. NRC-gruppens nya mission att "skapa infrastruktur som går bortom dagens och morgondagens krav ​ – för människor och ett hållbart samhälle" betonar att arbetet vi gör för att tillgodose framtidens behov. Megatrender som förändrar samhällen, som hållbarhet och urbanisering, är också viktiga element i NRC-gruppen.

Vårt nya visuella uttryck är ärligt, fräscht och urbant. Det presenterar NRC-gruppens medarbetare som arbetar med projekt i Finland, Sverige och Norge och återspeglar företagets nya slogan ”Tomorrow in the making”. Vi bygger infrastruktur som kommer att bestå långt in i framtiden. Dessutom bygger vi inte bara den, vi håller också infrastrukturen i gott skick ­– den är ständigt under uppbyggnad.

Våra värderingar i varumärket

Alla aspekter av varumärket återspeglar företagets värderingar: Pålitliga, Omtänksamma och Företagsamma.

Pålitliga - NRC-gruppen är ärlig och äkta. Foton och projektvideor visar verkliga situationer på rätt webbplatser.

Omtänksamma - Allt material betonar säkerheten. Kläder och annan säkerhetsutrustning måste alltid uppfylla säkerhetskraven i varje land. Fotografier och nya färger representerar miljö och hållbarhet.

Företagsamma - Genom att visa rätt arbetssituationer säger vi att vi ska fokusera på företagarens tankesätt snarare än byråkratin. Människor kan vara stolta över de projekt de arbetar med och det arbete de gör. Detta är vad vi vill betona i all kommunikation.

Den nya webbplatsen ansluter NRC-länderna

Tillsammans med den nya strategin och den visuella identiteten har NRC-gruppen lanserat en ny webbplats för både koncernen och för varje land. Webbplatserna finns nu på samma plattform, vilket gör det enkelt att hitta allas respektive sidor.

www.nrcgroup.com